Cenówki wymyśliły sklepy wielkoformatowe. Trudno jest w takich miejscach metkować wszystkie produkty. Nie mówiąc już o zmianie ceny. Dziś spotykamy je wszędzie, nadal pozostaje jednak konieczność aktualizacji cen, jak oszczędzić sobie przy niej czasu?
Dlaczego warto mieć cenówki?
Nawet prowadząc niewielki sklep warto na swoich regałach i półkach zamontować cenówki. I nie chodzi o to, by oszczędzić sobie rozmowy z klientem. Warto wiedzieć, że klienci większość decyzji zakupowych podejmują już będąc w sklepie, a widoczna informacja o cenie bywa w tym procesie kluczowa.
Cenówki to też szybsza zmiana ceny, brak konieczności metkowania produktów, których ubyło na półce. To też mniejsze ryzyko oznaczenia produktu błędną ceną.
A czy może być jeszcze szybciej?
Tradycyjne cenówki to plastikowe lub magnetyczne listwy, w które wkłada się wydrukowane wcześniej informacje o produktach. Przy zmianie cennika, czy promocji to nadal oznacza konieczność zmiany ceny przynajmniej na części półek.
Ale można inaczej. Dziś dostępne są też cenówki elektroniczne. I nie mówimy już tylko o elektronicznych wyświetlaczach, ale o urządzeniach zintegrowanych z systemem sklepowym, dzięki któremu zmiana ceny będzie automatyczna. To dopiero oszczędność czasu.